Ocjenjivački sud: Jelena Očić, senior prof.
Jelena Očić, senior prof.
Biografija
Siegfried Palm, jedan od najvećih interpreta suvremene glazbe, ocijenio je Jelenu Očić kao jednu od vodećih talenata na polju interpretacije suvremene glazbe. Bernard Greenhouse, legendarni violončelist i osnivač Trija Beaux Arts , nazvao ju je jednim od najosebujnijih violončelističkih talenata našeg vremena.
Nakon završetka studija glazbe u rodnom Zagrebu u klasi prof. Valtera Dešpalja, Jelena Očić nastavila je studij na Visokoj glazbenoj školi u Mannheimu u klasi velikog violončelista i pedagoga Michaela Flaksmana.
Svoj glazbeni jezik i instrumentalnu umjetnost obogatila je usavršavanjem u privatnoj klasi Bernarda Greenhousea u SAD-u. (od 2004.-2010.)
Ne samo Siegfried Palm I Bernard Greenhouse, već i Leslie Parnas, Arto Noras, Victoria Yagling i Heinrich Schiff nadahnuli su ju da postane jedinstvena i moćna glazbena ličnost.
Jelena Očić trenutno je “senior professor” na CvA u Nizozemskoj. Među njezinim studentima su pobjednici međunarodnih natjecanja i članovi velikih orkestara.
Svojim interpretacijama violončelističke literature, od ranog baroka do suvremenih skladatelja, Jelena Očić ostavlja nezaboravan dojam na svoju publiku.
Kao komorna glazbenica redovito surađuje s izvanrednim umjetnicima poput Josea Gallarda, Gernota Süssmutha, Friedemanna Eichhorna, Juliusa Bergera, Per Arnea Glorvingena, Vladimira Mendelssohna ...
Kvartet Delian doživio je s njom izuzetno plodnu fazu koja je uključivala i zajedničke nastupe s pijanistom Berndom Glemserom i njemačkim glumcem Brunom Ganzom. Preminuli violončelist Tria Beaux Arts, Bernard Greenhouse, također je bio jedan od njenih scenskih partnera. Posvetila mu je i jedan od svojih nosača zvuka, snimljenih za nizozemsku izdavačku kuću “Challenge” na kojem se nalazi I njezina interpretacija Beethovenove Kreutzer sonate u obradi za violončelo.
Za istu izdavačku kuću snimila je i CD posvećen djelima iz razdoblja baroka u suradnji sa sestrom,hrvatskom orguljašicom Ljerkom Očić. Ovaj nosač zvuka , pod nazivom “The BaRock Experience” osvojio je kolosalne kritike prestižnih glazbenih publikacija poput magazina “The Strad”.