Arhiva po godinama:

Bistrički zvukolik

Sadržaj u izradi.

Gitarski trio Elogio (Petrit Çeku, Pedro Ribeiro Rodrigues i Tomislav Vukšić) uz sopranisticu Tanju Ruždjak


Četvrtak 8. 3. 2018. u 19:30 sati
Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica
Ulaz slobodan


Gitarski trio Elogio:

Petrit Çeku, gitara
Pedro Ribeiro Rodrigues, gitara
Tomislav Vukšić, gitara
Gošća: Tanja Ruždjak, sopran


Program:

Luka Sorkočević (1734 – 1789): Simfonija br. 3 u D-Duru (obr. F. Matušić)
- Allegro assai
- Andante
- Presto

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 -1791): Sonata br. 8, K.310 (obr. P. Çeku)
- Allegro maestoso
- Andante cantabile con espressione
- Presto

Antonín Dvořák (1841-1904): Tri slavenska plesa (obr. D. Petrinjak)
- Allegro assai, op. 46, br. 7
- Allegretto grazioso, op. 72, br 2
- Presto, op. 46, br. 8

Manuel de Falla (1876–1946): Sedam španjolskih narodnih pjesama (obr. D. Petrinjak)
- El paño moruno
- Seguidilla murciana
- Asturiana
- Jota
- Nana
- Canción
- Polo



Gitarski trio Elogio osnovali su Petrit Çeku, Pedro Ribeiro Rodrigues i Tomislav Vukšić. Porijeklom iz različitih zemalja, trio je povezala glasovita gitaristička klasa Darka Petrinjaka na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Vođeni željom za sviranjem djela velikih kompozitora koja nije moguće izvoditi na jednoj gitari, veliki dio repertoara trija sačinjavaju obrade orkestralnih i klavirskih kompozicija. Trio Elogio izvodi i originalna djela za tri gitare, prvenstveno zahvaljujući Zagrebačkom gitarskom triu i kompozicijama napisanih za taj ansambl.

Krešimir Seletković napisao je kompoziciju „PErPETuum mobile“, čiji naziv sadrži inicijale članova tria koju je trio Elogio, a djelo je praizvedeno na Dubrovačkim ljetnim igrama.
Trio je 2011. godine održao koncert u okviru donatorskog ciklusa namijenjenog obnovi zagrebačke palače Gvozdanović koji je pokrenuo Muzej za umjetnost i obrt u suradnji s Hrvatskom radiotelevizijom. DVD snimku koncerta izdala je izdavačka kuća „Orfej“.

Trio je tijekom cijelog koncerta zvučao uigrano poput jednog instrumenta sa stotinu boja i publika je bila oduševljena, pogotovo španjolskim ritmovima koji su dodatno podignuli temperaturu u Dvoru.
- Dubrovački dnevnik

Bogatstvo zvuka triju moćnih gitara, raznolika tehnička vještina i skladna zajednička svirka, u kojoj je svaki od trojice članova trija mogao doći do izražaja i kao solist u istaknutim temama, nadasve temperamentna izvedba, u kojoj su se nježni tonovi izmjenjivali s energičnima u žustrom tempu, te brojni prekrasni detalji rezultirali su kvalitetnom i uzbudljivom interpretacijom, koja je brojnu publiku potaknula na dugi pljesak.
- Višnja Požgaj, Klasika.hr



Tanja Ruždjak, magistrirala je 2013. godine u klasi prof. Dunje Vejzović, a diplomirala u klasi prof. Martine Zadro (2012.) na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.

Uspješno je nastupala u zemlji i inozemstvu (Italija, Austrija, Slovenija, SAD, Rep. Irska, Australija, Nizozemska, Velika Britanija i Španjolska). Kao koncertna pjevačica nastupala je izvodeći razna djela kao što su "Missa Apostolica" G. Wirtha (2009., 2010.), "Missa brevis u B-duru" W.A. Mozarta (2004., 2013.), kantata "Laudate pueri Dominum" G. F. Haendela (2013.). Redovito nastupa izvodeći glazbu W.A. Mozarta, F. Schuberta, J. Brahmsa, P.I. Čajkovskog, N. Rimski Korsakova, S. Rahmanjinova, F.Poulenca, H. Duparca, H. Villa Lobosa, D. Pejačević, J. Hatzea i mnogih drugih. Održala je uspješan recital solo popijevki u suradnji s pijanistom Danijelom Gašparovićem na 49. tribini „Darko Lukić" kao i na Vinkovačkim jesenima, Svibanjskim glazbenim večerima u Šibeniku, Hvarskim ljetnim večerima i mnogim drugim festivalima.
Jedna je od članica ansambla „Projekt Lazarus" koji se bavi promocijom hrvatske glazbene baštine i revitalizacijom do sad ne izvođenih djela hrvatskih skladatelja između 16. i 18. stoljeća. Surađivala je s renomiranim orkestrima (Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Hrvatski komorni orkestar, Orkestar opere Hrvatskog narodnog kazališta „Ivana pl. Zajca" u Rijeci, Orkestar opere HNK u Osijeku, Komorni orkestar Požega, Orkestar opere hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i drugi) te dirigentima kao što su: Pavle Dešpalj, Nikša Bareza, Leopold Hager, Ivo Lipanović, Ricardo Estrada, Berislav Šipuš, Zdravko Šljivac, Ivan Josip Skender, Alen Kopunović Legetin, Nada Matošević, Filip Pavišić, Darijan Ivezić i drugi. Dobitnica je nagrada na međunarodnim natjecanjima (druga nagrada na Međunarodnom pjevačkom natjecanju "Bruna Spiller", Crna Gora 2012. godine, posebna nagrada na „Vienna International Music Seminar Competition" u Beču, Austrija 2011. i druge). Od nagrada ističe prestižnu nagradu „Laureat" festivala "Allegro vivo" (Horn, Austrija) u kolovozu 2014., kao i drugu nagradu Mladog glazbenika godine, koju dodjeljuje Zagrebačka filharmonija, u prosincu 2016.
Surađivala je s uvaženim domaćim i inozemnim umjetnicima kao što su Martina Zadro, Simon Dešpalj, Gerhard Zeller, Silvano Zabeo, Paul Plummer, Eva Blahova, Mirella Freni, Dunja Vejzović, Jaume Aragall, Claudia Visca i drugi. Ostvarila je niz zapaženih uloga u više opernih kuća i produkcija, kao što su: Tatjana u „Jevgeniju Onjeginu" P.I. Čajkovskog (Creske ljetne večeri i Dani Josipa Kašmana 2013.,2014.), prvi paž u „Lohengrinu" R.Wagnera pod ravnanjem maestra Nikše Bareze i režiji K.J. Schildknechta (Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu 2013.i 2014.) , Luciu u Donizettijevoj „Lucia di Lammermoor" s BOS „Atempo" u Barceloni, Španjolska 2013. , Mimi u Puccinijevom „La Boheme" u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku pod ravnanjem maestra Filipa Pavišića i režiji Petra Vujačića te u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu pod ravnanjem maestra Ivana Josipa Skendera u režiji Arnauda Bernarda, Kleopatru u „Juliju Cezaru" G. F. Haendela u organizaciji umjetničke organizacije SKOP pod ravnanjem maestra Maura Contija i režiji Nenada Glavana, Anninu u Verdijevoj „La Traviati" u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu pod ravnanjem maestra Josipa Šege i režiji Janusza Kice, Musettu u „La Boheme" G.Puccinija u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu pod ravnanjem maestra Nikše Bareze u režiji Arnaud Bernarda i Susannu u „Figarovom piru" u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu pod ravnanjem Natalie Murray Beale u režiji Mauricia Garcia Lozana. U sezoni 2016./2017., kao vanjska suradnica solistica Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu nastupa u ulogama Mimi u "La Boheme" G. Puccinija, Anine u "La Traviata" G. Verdija te Ninette u "Zaljubljen u tri naranče" S. Prokofjeva.



Koncertno razdoblje Bistričkog ZVUKOLIKA 2018.


1. Luka Lovreković, gitara
Utorak 27. 2. 2018. / 19:30 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica

2. Gitarski trio Elogio (Petrit Çeku, Pedro Ribeiro Rodrigues i Tomislav Vukšić uz gošću Tanju Ruždjak)
Četvrtak 8. 3. 2018. / 19:30 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica

3. Zagrebački gitarski trio (Darko Petrinjak, István Römer, Goran Listeš)
Četvrtak 22. 3. 2018. / 19:30 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica

4. Martin Draušnik, violina i Krešimir Bedek, gitara
Četvrtak 3. 5. 2018. / 20 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica

5. Koncert članova Ocjenjivačkog suda Bistričkog zvukolika
Petak 4. 5. 2018. / 20 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica

6. Koncert članova Ocjenjivačkog suda Bistričkog zvukolika
Subota 5. 5. 2018. / 20 sati / Kongresna dvorana Bluesun hotela Kaj, Marija Bistrica

7. Koncert pobjednika Bistričkog zvukolika „Zlatni natjecatelji“
Nedjelja 6. 5. 2018. / 20 sati / Kongresna dvorana Bluesun hotela Kaj, Marija Bistrica 

8. Ida Gamulin, glasovir 
Četvrtak 17. 5. 2018. / 19:30 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica

9. HRBA (Hrvatski barokni ansambl) - u organizaciji Matice hrvatske
Četvrtak 31. 5. 2018. / 19 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica

10. Varaždinski komorni orkestar
Ponedjeljak 11. 5. 2018. / 20 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica 

11. Domagoj Pauković, gitara i Karmen Antunović, harmonika
Četvrtak 14. 6. 2018. / 19:30 sati / Bazilika Majke Božje Bistričke, Marija Bistrica


Organizator: Udruga "Svesvir", Marija Bistrica